Friday, May 24, 2013

Cukup Indah :)


tok tok tok ! Assalamualaikum. ada org tak ni? ehem! ada laa. org tuu dah lama tak update kat sini. huhu. eh, kita dtg ni nak update lah. kita sibuk sikit lah. ni pun curi masa online. org tuu punya pasal. hehh. kami nak story kat hampa ni. excited pun ada :D nak story pasal sekolah tahun 2013 ni. maap sebab lambat. sediakan hati, mata, telinga & tangan hampa utk kami tau. hihi. bismillah :)

masa berlalu dengan cepat kan? sedar tak sedar sekarang dah bulan 5. lagi 7 bulan aku akan tamat zaman prsekolahan lg penuh suka & duka lg tak mungkin aku lupakan sampai bila-bila. takkan sekali-kali taw! :D hmm. nak story sikit nie. 22 april 2013 jatuh pada hari isnin. tarikh keramat, tarikh sejarah, tarikh yg takkan lupa. pada hari tu, kami telah dapat berita kematian seorang sahabat yg amat disayangi ramai insan. Ahmad Nursi bin Abd Hamid. dy seorang yg ceria, sentiasa senyum walau sedang berduka cita, hormat cikgu, menjadi telinga kepada sahabat-sahabatnya, akhirnya perjuangan dy telah tamat di sini. dy telah pergi buat selama-lamanya & tak mungkin kembali lagi :'( allahyarham lama menahan sakit leukimia dy sejak bulan ramadhan tahun lepas & akhirnya berjangkit ke hati. doktor kata dah tak dak penawar. tinggal tunggu masa saja. Allah! sedihnyaa!! walaupun luaran dy sentiasa terukir senyuman tapi di dlm hatinya sangat sakit cuma dy tak tunjuk. dy telah pergi mengadap Illahi pada pukul 4.30 pagi isnin. pagi tuuu semua terkejut. tak sangka dy akan pergi dengan begitu cepat. dy pernah cakap dy nak masuk sekolah balik bulan 5 tahun ny & akan ambil SPM. tapi Allah lebih menyanyangi dy lebih dari kami sayang dy. Allah bagi rehat utk dy. Allah tak nak dy rasa dunia sekarang yg bergelumat dgn dosa. hmmm. walaupun aku ny bukan sesiapa bagi dy, aku sebagai sahabat seislam, hanya mampu doa semoga roh Allahyarham sentiasa dicucuri rahmat. semoga Allah tempatkan Allahyarham di tempat orang-orang yg beriman. semoga Allahyarham tenang di sana :)



20 April hingga 27 April 2013 ada Minggu Saham Amanah Malaysia di Dewan 2020, perlis. seminggu tuuu. tapi aku sempat pegi 26 hb jaaa. last day. hahaha. funny day right? crush aku pun ada jugok :P ceissshhh. hahaha. hmmm. kat sana aku banyak jalan sorang2. bahagia pun ada :P rasa dunia ny aku yg punya! yeahhh! aku jenis tak suka jalan dalam kumpulan. kena ikut depa jaaahh. nak lama-lama pun tak boley. huhu. so, aku jalan sorang2 laaa. takut? buat apa nak takut? ramai orang kan kat sana, kita buat hal kita dah laaaa. terserempak jugak dengan crush, tapi sabanq jaaa. jangan tunjuk. :D pi sana tak lama pung. pegi pukul 8.30 kot then kena balik pukul 12. owwhhh! tak syiok ah :( hukhukhuk, tapi tak pa, walaupun sat, boley simpan sebagai kenangan. nak nyanyi sat hei pujaan hati setiap malam aku berdoa kepada sang tuhan berharap cintaku jadi kenyataan agarku tenang meniti kehidupan. eh, pehal ny? angau paaa! hahahaha. besa ler tuuu, bila sok sendiri, angau lah jadinya! seyes kenapa Allah tak bagi aku lupa kat dy ha? -,- arggghhhhh!!! tension setangah mati :$




ooohhh yeeaaahh!! peperangan otak sudah mulaaa! 7 mei 2013 tarikh keramat yg semua takut. yakni peperiksaan pertengahan tahun. hampa bayangkan dari 7 mei sampai 21 mei. boleh kira berapa hari? 10 hari periksa mau dok pecah isi2 otak aku ni. aduyaaaiii. tapi apakan daya, kita sebagai student, wajib belajaq. jgn duk mengeluh sgt lah. hehehehe. Alhamdulillah aku amek 8 subjek jaaa. ada banyak masa dapat study MT. tahun depan dah habis sekolah. sedihnnnyyyyyaaaa :( exam kali ni Alhamdulillah aku boleh jawab. tapi dua subjek ni memang aku lemah. Bahasa Arab & Sejarah. aku tak tau nak buat apa lagi. aku hanya mampu berdoa. kawan2 banyak bagi tunjuk ajar kat aku. hmmm. aku harap aku tak fail. Aminnn.


jeeeyyaaaahhh!! MERDEKA!*menari sotong* -,- eh eh eh, belum merdeka lagi sayangs. TRIAL & SPM belum tempoh lagi kan. SABAR :) lepas exam habis hari rabu 22 mei ada pertandingan kawad MATRI :) hmmmm. terbaek dari ladang maaa :O crush aku tak masuk pung. maybe dy dah penat nak bagi arahan. tak pe lah. dapat jugak tengok setelah sekian lama mata ni tak tengok dy *gedik* kawad kali ni just ada 3 pasukan ja. KRS, BOMBA, PBSM. KRS buat transformasi best. BOMBA pun best. PBSM? hmmm. best jugak tapi just ahli2 budak2 lagi. Alhamdulillah, KRS dapat gelaran juara. BOMBA no 2 :) PBSM no 3. kalau nak yg terbaek boleh cuba lagi. insyallah. nak tengok gambar depa kawad? tengok bawah :






Add caption
                           
JUARA


NO 2


NO 3
and now, i'm at home sweet home! Alhamdulillah selamat jugak sampai akhirnya. walaupun bertolak lambat, ada hikmahnya. nampak crush aku lagik! argggghhhh. pengsan 0_0 hahahahaha. fuuuhhhh. sabar2. bukan masa sekarang. simpan dalam hati jaaa. doa kat Allah banyak2. jaga hati, jaga iman, insyallah hg milik aku :) eh eh, angau suddaaaa :D hahahahaha

Assalamualaikum & Selamat tidur 0_0