Friday, January 4, 2013

Selamat Tinggal :)


Ehem-ehem! Testing-testing! Fuhhh! Assalamulaikum warahmatullahiwabarakatuh. Tak jawab dosa kalau jawab sayang :* hihihi. Okay laaa. Sudah lama tak berkongsi cerita di laman comel saya ini. Last update sebulan yg lalu kan? Hmmm.blog aku ni mesti tak best kan kalau hampa baca. Huhu. Maklumlah aku ni bukan jenis yg blogging sangat. Kalau sapa yg blogging tuu dia mesti selalu update. Dan orang yg membacanya pun tak bosan sangat kan. okay. Aku buat blog ni pun just nak kongsi cerita kat hampa. Hehehe. Ta kesah kan. Okay okay. Stop tara tuuu. Hari ni nak cerita pasal Holiday Budie Bugie :D

Actually holiday ni beberapa hari yg lalu. seminggu gak arr holiday. puaaassss betoolll :D nak tau aku pi mana? hmm. pegi langkawi! weeeeeee. bulan 11 aku dah pegi tapi sat sgt. tak rasa apa pun. tapi kali ni memang best laaa. super super power! yeaaahhh! memang tak boleh lupa sampai sekarang. ceeewwaaahhh.

okay. ceritanya bermula di sini. eh sebelum tuu, hari sabtu kami pegi KL. pegi rumah kak ah. ahad tuu nak tau kami pegi mana. jeng jeng, kami pegi konsert malam demi palestin kat tv al-hijrah.owhhh. memang best. kami tengok secara live. ramai jugak artis malam tuuu. aku jumpa diana amir, afdlin shauki, kumpulan in-team, zoey. hmmm. tak sangka. tak kan lupa sampai bila2 :)


 hari isnin yg lalu, 25hb jatuh pada krismas, pagi tuuu rancang nak gerak dari rumah seawal 9 pagi tapi besa lah pompuan kan, mana penah nak cepat. tunggu bersiap sejam gak ar, pukul 10 baru gerak. pegi breakfast dulu apa semua, baru lah gerak pegi kuala kedah. lama jugak lah. dalam sejam setengah sampai kuala kedah. sampai2 tuu terus beli tiket. feri kami pukul 12.30. Alhamdulillah sampai2 terus naik feri. lega sgt :) dalam feri tuu aku pening sgt sampai tak tgk kt luar pung. tidur sajaaa.

then sampai lah kami kat Langkawi Island. ohemgieeeee. bahagianya rasa :)). acehhh. dah sampai tuuu dapat kereta sewa terus pegi hotel. selama perjalanan tuuu, wwwwwooooooooowwwwww! hahaa. macam baru 1st time jaa mai. jakun sebentar :B kuakuakua. rehat jap. tunggu aniep sampai. lepas solat kami keluar. rancang nak pegi underwater tapi tak sempat. then dah nak masuk maghrib, kami solat dulu. lepas solat tuu kami pegi haji ismail group :) shopping2 sana. banyak jugak laaa beli. kak aku nak beli beg dy. kami beli coklat. shopping sampai kedai tutup. haha. lepas tuu pegi makan dekat2 dataran lang. not bad laa jugak. malam tuu mimpi cinderella episod akhir :( hukhukhuk. lepas habis makan, kami lepak kat dataran lang kejap. shot shot sikit then balik. semua terbongkang. tidur dengan lenanya :)





esoknya kami pegi gunung matcincang. ada cable car sana :) gerak dari hotel pukul 9 lebih centu. sampai sana pukul 10 lebih. punyaaaa excited sangat nak naik cable car tapi nasib tak baik pulak. cable car tunda. tak boleh nak sebab ganguan cuaca. hmmm. cedih cangat boboi :( huwaaaa. tak pa lah. Allah tak izin tuuu. terima je laaa. kami jalan2 kat sekitar cable car tuu. shot shot apa semua. shot dgn ular pun ada :)






Add caption


lepas habis tuuu kami pi underwater yg tertunda tuuu :) mahaaaiii gak arrr. cekik darah puiihhh. yg ni pun sama. punya excited sgt masuk2 tak best pung == melayang duit ayah akuuu :( hmmmmm hmmmm lepas dah habis tuu kami pegi laaa cari rumah kawan ayah. nak sesat pun ada. pusing2 habis then Alhamdulillah, jumpa jugak. sampai2 rumah mak cik linda tuuu sembang2 sikit, makan2 sikit. tunggu umi sembang punya la lama. tak tau nak habaq lagu mana. pastu aku pi masuk tandas rumah mak cik tuuu, aku tak tangan aku jenis macam mana. kuat sgt kaaa sampai paip air tuu tercabut. Ya Allah. aku tak tau nak buat macam mana lagi. hanya Allah jaaa yg tau perasaan aku macam mana masa tuu. gelabah tak tentu arah. keluar2 dari tandas tuu aku buat tidur kat sofa. tiba2 aku dengar laaa perbualan anak mak cik tuu dgn sepupu2 dia. dia cakap 'weh, paip air patah' pastu depa pi tgk. aku gabra teok weh. hmmm. dari buat tdoq terus tertdoq. aku igt mimpi jaaa rupa2nya betol. huhu. masa nak balik tuu anak budak tuu dgn sepupu dia pandang slank kat aku. hahaha. buat dunno ja lah. then kami pun balik hotel. rehatkan diri. malam tuu pulak kami pegi haji ismail group balik. ayah pulak nak beli beg dia. lepas tuuu aniep belanja makan kat kedai baron apa ntah. tak murah tak mahal. cukup2 makan jaaa. lepas tuuu balik.

keesokkan harinya pulak, kami dah nak balik ke kedah. kami tak singgah mana2 pun. lepas breakfast terus pegi jeti naik feri. sampai kuala kedah tuuu kami kena tdoq jitra 1 malam. hmmm. not bad laaa pekan jitra. pagi jumaat tuu dalam pukul 11 lebih kami keluaq pi jalan2 jap. pegi jitra mall. biasa ja pun. macam cs sp. tak besq mana pun. lepas pegi jitra mall, pegi cari beg sekolah aku. hmmm. nak cari beg domo memang sgt susah.geram betol aku! arghhh! akhirna beg bod glove laaa aku beli. hmm. petang tuuu kami dah nak gerak balik. lepas maghrib gerak balik sp. sampai rumah dalam pukul 12 lebih kot. sampai2 rumah letak barang terus tdoq. hmmm

pagi esoknya pulak, dalam pukul 9 lebih kami gerak pegi ipoh ada hari keluarga. hmmm. jauh laaa jugak. sampai2 tuu salam2 apa semua terus makan. lapaq punya pasal. kuikuikui. duk sana boring skit. tak kenal dgn family sini. tak boleh nak sembang2 sgt. kami usha jaaa orang. hihihi. petang sikit kami tumpang rumah kak angkat ayah.rehat2 kejap. mandi2 sikit. sementara tunggu mak ngn kak aku duk potong buah ini lah keja aku. tadaaaa ! :D

                          tau buruk tapi nak buat macam mana. terlalu bosan sgt. tak tau nak buat apa. hihihi

fuhhhh! panjang jugak cerita aku ni. mungkin ni post yg last kot. lepas ni aku dah tak boleh nak online. jumaat ni aku balik matri. so, lepas2 ni memang jarang laaa nak update blog. sibuk dengan spm. owwwhhh spm. pejam celik aku sendiri yg akan rasa spm. hmmm. kejap jaaaa masa. ish ish. walau apa pun, hidup harus diteruskan jugak. mesti diteruskan walau apa pun yg berlaku. lagi berapa jam jaaa nak masuk tahun baru 2013. apa azam hampa utk tahun depan? hmmm. hope azam yg ditanamkan dalam diri hampa tercapai. Alhamdulillah, cuti kali ni aku puas. terisi jugak holiday aku ni. nanti tak dak macam ni lagi :( doakan aku agar berjaya di dunia & di akhirat :)