Monday, July 30, 2012

Percutian :)




hai sekali lagi. sedar tak sedar dh nk msuk 10 hari kita berpuasa kan? apa amalan yg telah kita buat? adakah semuanya diterima Allah? tak tahu la kan. huhu. esok pagi aku kena balik asrama sudaaa. haish! membosankan sungguh lah! hmmm.

cuti 3 hari rasa macam sehari taw dak. adehh. aku menghabiskan masa aku dekat rumah kawan baru aku iaitu Asma Zakaria. rumah dia awesome. bawah asrama lelaki. u know what? haha. sekarang ny budak laki tengah bising. ouh. seronok sangat sebab tak lah sunyi sangat. hahaha. petang tadi ronda2 naik moto dengan dia & adik dia. waaahh!! ronda tepi sawah. cantik sangat! rasa tenang jaaa. aman jaa bila tengok sawah. hukhuk.

walaupun rumah dia tak dak tv tapi tak lah bosan sangat. ada internet. tuu yg aku online sampai lani. hahahah. bangun online. pagi online. tenghari online. petang online. malam online. tengah malam online. aduuhhh!! mana tak lingkup pala hotak aku ny! hishh!! tak pa2. kali ny jaaaa. lepaih ny tak dk nah. tolong laaa nasihatkan aku sama yaw!

ehem! so. banyak pengalaman yang aku dapat duk rumah dia. dia memang sabar banyak laaa. dengan adik2 dia. jenuh duk melayan kerenah depa. sampai aku pung naik pening  haaih! tapi adik2 dia awesome. comel2 semua. muka nak sama jaaa. kembar sungguh. mak pak dia cakap pelat indon sungguh. sampai aku pung tak paham. hahaha. tapi mak pak dia sporting sungguh. bagi tidoq lepaih suboh. kalau mak pak aku jenuh duk lari menyorok dalam almari semata2 nak sambung tidoq. haaaihhh

hmmm. nak cita pa lagi yaaa. haaa. pasal solat tewarih. mak aii. cepat sungguh imam surau sekolah melele. tak dak tajwid pun aku tak tau laa. lepas baca al-fatihah, baca surah panjang tapi dua ayat jaaa tau dak. tuptap dah sujud pastu tahiyat akhir dah. aku rasa macam solat 1 rakaat jaa tau dak. yg aku duk solat kat masjid punya laaa sampai nak lumpuh kaki duk tunggu bil nak rukuk. yg ny sat jaaa. haihh. first time la katakan. pastu tadi nak pi surau tengok2 ramai. tk jadik laa. then lepak sat kat kerusi kat luaq rumah pastu nampak asma punya. haha. short lhaa :)

hmm. apa lagi ea? tak dak idea dah laaaa. nak dekat pukul 1 dah ny. mata sudah mengecil. laptop pun aku tengok semakin mengecil. budak2 laki belum habis duk bercakap. ada yg nyanyi lagu wondergirls-nobody. ahaha. tergelak aku. haha. ok lah. sampai di sini saja. jumpa lagi :) sayang awak blog. muuuaaaahhhh :*


this is Asma. she's beautiful. aku suka tengok muka dia. baik jeee :)
ny family dia. so sweet :)